נשירת שיער — מה הגורמים ואיך מטפלים?

1 תגובה

האם ידעת ששני שליש מהגברים וכ-50% מהנשים יחוו נשירת שיער במהלך חייהם?

נשירת שיער היא בעיה נפוצה שרובנו נאלץ להתמודד איתה בשלב מסוים בחיים. היא יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כמו גנטיקה, חוסרים בויטמינים בגוף ונסיבות הנובעות מאורח חיים.

למרבה המזל, קיימות אפשרויות טיפול רבות עבור נשים וגברים הסובלים מנשירת שיער.

במאמר הבא נציג את הגורמים לנשירת שיער ונסביר על כמה אפשרויות שונות לטיפול בבעיה. אנחנו מקווים שהמידע הזה יעזור לכם להבין לעומק את בעיית נשירת השיער ויגרום לכם לטפל בה ביעילות. אז קדימה, בואו נתחיל.

נשירת שיער

מהי נשירת שיער ומה הגורמים לה?

נשירת שיער היא מצב שיכול להשפיע על גברים ונשים כאחד. הנשירה מאופיינת באובדן שיער מהקרקפת (או מהגוף). יש לא מעט גורמים שיכולים להיות הטריגר לנשירת שיער, החל מגנטיקה ועד למצבים רפואיים.

הסיבות הנפוצות לנשירת שיער הן:

  • גנטיקה
  • מתח
  • טראומה
  • חוסר איזון הורמונלי או שינויים הורמונליים
  • חוסרים תזונתיים
  • תרופות
  • חשוב לזכור: נשירת שיער יכולה להיות תופעה מאוד מטרידה, אך לא מדובר במצב רפואי חמור ומה שבעיקר מפריע הוא ההיבט החיצוני. בנוסף - אם לפתע נגרמת נשירת שיער רבה יותר מהרגיל, זה יכול לעזור לנו להבין שהגוף מאותת לנו שיש צורך בשינוי כלשהו, בחיזוק ובשיפור הקיים. לרוב נשירת שיער היא מצב זמני ועם אבחון נכון, טיפול, התמדה וסבלנות - התוצאות לא יאחרו לבוא.

נשירת שיער אצל גברים ונשים

נשירת שיער יכולה להיות חוויה קשה מבחינה רגשית עבור גברים ונשים כאחד. היא יכולה להוביל לאובדן ביטחון עצמי ומחשבות טורדניות.

אבל זה לא חייב להיות ככה. יש מגוון טיפולים זמינים שיכולים לעזור לשקם את השיער.

סוג הטיפול הנפוץ ביותר הוא שימוש במוצרים טיפוליים לשיער דליל ונגד נשירה, שלרוב כוללים שמפו לנשירת שיער, מרכך לשיקום ולטיפול בנשירת שיער, אמפולות לחיזוק שורשי השיער וכמובן - נטילת תוספי תזונה ייעודיים לבעיה, המיועדים למלא את החוסרים התזונתיים המשפיעים על מצב של נשירת שיער. 

מוצרים אלה פועלים לחיזוק שורשי השיער ולחיזוק סיב השערה לאורכה.

ברוב המקרים יש צורך בשילוב של טיפולים על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אמנם המסע להחזרת המראה הבריא לשיער יכול להיות מסע מאתגר, אך הטיפול, ההמתנה וההתמדה שווים את האתגר שבדבר כשלבסוף התוצאות ניראות לעין. 

במקרים מסוימים, כמו במצב של חוסר איזון הורמונלי, ייתכן שיהיה צורך בטיפול תרופתי כדי להפסיק את נשירת השיער. במקרים אחרים, שינוי בתזונה או באורח החיים יכול להיות כל מה שנדרש כדי לעצור את נשירת השיער ולשקם את הקרקפת, תוך שימוש במוצרי שיער ייעודיים ובתוספי תזונה שימלאו במהירה את החוסרים שבגוף.

במצבי קיצון אחרי שניסו את מלוא האפשרויות, יש הבוחרים לנסות ניתוח להשתלת שיער. 

הסוגים הנפוצים ביותר של טיפולי נשירת שיער

נשירת שיער יכולה להיות חוויה מתסכלת ומעיקה רגשית, אבל יש דרכים לטפל בה.

אחד מסוגי הטיפול בנשירה הנפוצים ביותר הוא אמפולות לנשירת שיער, שאת תכולתן מפזרים על הקרקפת מדי יום במשך מספר שבועות. אמפולות לנשירת שיער מכילות חומרים מזינים התומכים בצמיחת שיער ויכולות לסייע בחיזוק סיבי השיער ושורשי השיער.

טיפול נפוץ נוסף הוא שמפו קיק, שמסייע בחיזוק השורשים ועוזר לצמיחת שיער מלא ובריא. בשמפו הקיק נהוג להשתמש מדי יום במקלחת ולתת לו להיספג היטב בקרקפת.

ככלל, טיפולי נשירת שיער דורשים בדרך כלל מספר שבועות או חודשים של שימוש לפני שהתוצאות נראות לעין, והתוצאות עשויות להשתנות מאדם לאדם. לכן חשוב להתאזר בסבלנות כאשר מתחילים טיפול חדש. 

חשוב לפני תחילת טיפול להבין את מקור הבעיה ולבצע בדיקת דם כללית על מנת להבין אם מקור הבעיה הוא חסרים תזונתיים או חוסר איזון הורמונלי- שהם לגמרי פתירים.

תוספי התזונה לטיפול בבעיית נשירת השיער מכילים את הרכיבים הדרושים למראה בריא ואידיאלי של השיער, שלא נמצאים בתזונה שאנו צורכים או לא קיימים בהם בכמות מספקת. 

 

עוד אפשרויות להתמודדות עם שיער דליל

תרופות לנשירת שיער: 

תרופות לנשירת שיער עשויות להיות יקרות ולא תמיד יעילות. חלק מהתרופות לא דורשות מרשם רופא, כמו מינוקסי, בעוד שלתרופות חזקות יותר כן תזדקקו למרשם.

יש בשוק גם כדורי פינסטרייד שאפשר לקבל עם מרשם, אך הם נועדו רק לגברים.

פאות או תוספות שיער:

פאות הן "פלסטר" זמני עבור אנשים שצריכים פתרון מיידי לבעיה.

יש בשוק פאות משיער אמיתי וגם מסיבים סינתטיים, ותוספות שיער הן אפשרות זולה שיכולה לעזור עד שתחליטו לטפל בבעיה בצורה יסודית.

מחשבות אחרונות על נשירת שיער והטיפול בה

ברוב המקרים אפשר לטפל בהצלחה בנשירת שיער. הטיפולים הנפוצים ביותר הם נטילת תוספי תזונה ייעודיים, שימוש באמפולות לנשירת שיער ובמוצרים קוסמטיים כמו שמפו ומרכך, המכילים חומרים המטיבים עם השיער ומחזקים את שורשיו. במקרים קשים, קיימת גם האופציה לטיפול תרופתי או ניתוח. חשוב להיות סבלניים כשמתחילים טיפול חדש ולתת לטיפולים מספיק זמן לעבוד לפני שמוותרים.

בדיל קוסמטיקס אנחנו מציעים את המוצרים האיכותיים ביותר שיכולים לעזור לכם לחזור למראה של ראש מלא בשיער בריא. נסו אותנו — אתם לא תתחרטו.


1 תגובה


  • הדר

    איזה כיף שאפשר למצוא אצלכם את כל המוצרים שמצילים את השיער שלי!!


הוספת תגובה :

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.