"עבודת האיפור ששינתה את חיי" ראיון עומק עם עדה לזורגן

1 תגובה

פגשנו את עדה לזורגן, האישה וההשראה, מאפרת העל שהייתה מהמאפרות הראשונות בישראל ונחשבת כבר שנים לשם דבר בתחומה, לשיחה על חייה, על הדרך שעברה עד שהגיעה להיות האוטוריטה שהיא היום- בעלת בית הספר לאיפור ובעלת מותג האיפור המוביל הנושא את שמה, עדה לזורגן.

תחילת המסע

הרומן המתמשך של עדה עם עולם האיפור התחיל ב-1975, כשהייתה בגיל 18 והגיעה לניו יורק כדי ללמוד איפור וקוסמטיקה במכללה היוקרתית כריסטין ולמיי בשדרה ה-5. לאחר חצי שנה החלה לעבוד בחנות איפור שהייתה ממוקמת במקום הכי סטייל והתחילה להשתכשך בברנז'ה הניו יורקית. סלבריטאים, דוגמניות ונשים עשירות מאוד היו הלקוחות שלה וכך לאט לאט החלה להיחשף לעולם הזוהר ולהתחיל לעבוד כמאפרת ערב פרטית, מאפרת בהפקות ותצוגות אופנה, בצילומים וכו'. 

שם התחילה לקבל השראה ולהתחיל לסלול את דרכה בעולם האיפור.

"עבודת האיפור ששינתה את חיי"

ב-1981 כשהיתה בת 24, הוזמנה לישראל כדי לאפר את חברתה הטובה הדוגמנית ספירית פרידמן לחתונה שלה והתאהבה מחדש בישראל, בחיי החברה התל אביביים.

בתקופה ההיא עוד לא היו מאפרי אופנה בישראל, אלא רק מאפרים בתוכניות טלויזיה ובסרטים. הדוגמניות היו מאפרות את עצמן בהפקות האופנה מה שגרם לעדה להבין שיש כאן צורך שאין עליו מענה. "הראשונה שפגשתי הייתה מעצבת האופנה דורין פרנקפורט, שמיד התאהבה בי. היא הכירה לי את צלמי האופנה המובילים בארץ, את ספר הצמרת גילי גמליאלי שלאט לאט התחילו להבין את הצורך במאפרת. הייתי מאפרת האופנה הראשונה בישראל. הבאתי איתי טרנדים חדשים של איפור שעשו מהפך במראה של הדוגמניות, השחקניות והזמרות שאיפרתי. היה הרבה פרגון בתעשייה כלפי היצירה שלי, נכנסתי מהר מאוד לעניינים והרגשתי שחזרתי הביתה".

אך לא הכל היה ורוד. שנתיים אחר כך הבורסה קרסה ואיתה קרסה סצנת האופנה בישראל. לזורגן החליטה לחזור לניו יורק וקיבלה הצעת עבודה מהחלומות: להיות סופרווייזרית של חברת איפור גדולה בשם 'דה פייס פקטורי', שסניפיה פרושֹים בכל רחבי ארצות הברית.

במקביל, גילי גמליאלי, ספר הצמרת שהפך לחברה הטוב של לזורגן, פתח מספרה במנהטן והפך בין לילה לכוכב. דרכו הכירה לזורגן את מריה קארי, שנדלקה עליה ולקחה אותה כמאפרת בקליפ וידאו הראשון שלה והציעה לה לעזוב הכל ולהפוך למאפרת הצמודה שלה. "הימים חלפו והפכתי להיות בין חמש המאפרות המובילות בארה"ב".

 

מהי התובנה המשמעותית ביותר שהגעת לגבי עצמך מאז כניסתך לעולם האיפור, תוך כדי עבודתך כמאפרת בינלאומית מובילה ובעלת בית ספר לאיפור ?

התובנה המשמעותית ביותר מבחינתי היא שלא משנה כמה שנים אני מאפרת וכמה אני מפורסמת וידועה בתחומי, תחום האיפור הוא אומנות ואומנות היא לא מדע מדוייק.

גם אם ההרגשה היא שאני הכי מקצועית, כל יום מביא איתו חידושים, הפתעות ולמידה חדשה כך ששום דבר אינו מובן מאליו. הכל דינמי ויכול להשתנות כך שיש צורך להמציא את עצמך מחדש פעם אחר פעם ולהתאים את עצמך לוייב הכללי, לטרנדים שמשתנים בתדירות גבוהה ועוד.  

סגנון האיפור המועדף

גם סגנון האיפור המועדף עליי מושפע מהטרנדים החדשים שהדור הצעיר מביא אתו, זו ההשראה והצמיחה שלי. בבית הספר לאיפור אני מגדלת דור של אמנים. התלמידים שלי נותנים לי רעיונות חדשים ומדהימים. בנוסף, אני נחשפת לטרנדים עולמיים לפני שהם מגיעים לארץ בזכות הקשרים שיש לי עם אמנים גדולים, מאפרים ומעצבי שיער מובילים. כיום קיים טרנד הדרכות איפור ברשתות החברתיות. עולם הדיגיטל זה העולם החדש אך לא תמיד המידע הוא נכון לכן אני תמיד ממליצה לעקוב גם אחרי מותגי איפור מקצועיים ומאפרים ותיקים ולהתעדכן בטרנדים החזקים של עולם האיפור. ובאופן כללי, בכל סגנונות האיפור, 3 מוצרי האיפור שהם מאסט בכל תיק איפור הם בראש ובראשונה מקדם הגנה, קונסילר לטשטוש כהויות וסומק סטיק במרקם קרמי שנותן גוון לשפתיים וללחיים. מקדם הגנה הוא בגדר חובה מבחינת עור הפנים בכל ימות השנה ושני מוצרי האיפור שמתווספים אליו הם בגדר חובה ללא תלות בטרנדים, כי הם תמיד יקפיצו את הלוק, גם אם מדובר באיפור עדין ויומיומי.

החלום הבא

להמשיך ולפתח את ליין מוצרי האיפור שלי "עדה לזורגן", שמוצריו מבוססים על החומרים הכי איכותיים ועל מרקמים ייחודיים יחד עם בני הבכור, גיא לזורגן (ליפשטט).

בעוד שנה אחגוג חגיגה כפולה – גם אהיה בת 70 וגם אציג את פרוייקט 50 שנה למפעל החיים שלי, מתחילת דרכי ועד היום. מתוכנן שבוע של חגיגה גדולה עם הרצאות העשרה, תצוגות אופנה, כיתות אומן ועד הרבה הפתעות. מאחלת לעצמי להמשיך לכבוש פסגות ולתת השראה לנשים ולאומנים צעירים, ללכת תמיד אחרי החלום שלהם.

 

דיל קוסמטיקס - המשווקת הרשמית של המותג "עדה לזורגן" בישראל. 


1 תגובה


  • מזל טוב ובהצלחה בהמשך הדרך🙏

    מוצרים נהדרים


הוספת תגובה :

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.