כך נטפל בצלקות פוסט אקנה בעור הפנים

כאילו האקנה לבדו אינו מספיק לנו, פעמים רבות נשארים סימנים שמזכירים לנו מה עור הפנים שלנו עבר בתקופות פחות זוהרות. אקנה היא מחלת עור נפוצה מאוד בקרב מתבגרים ויכולה להופיע גם בשלבים מאוחרים יותר, בקרב נשים ובקרב גברים. מדובר על פצעים המופיעים על עור הפנים ויכולים להיגרם כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי, מחסימה של בלוטות החלב וזקיקי השערות, מחוסר היגיינה ומחיידק האקנה שמוצא סביבה נוחה לגדול בה כאשר כל אלו מתקיימים.

לאחר תקופה בה עור הפנים שלנו סבל מפצעי אקנה, ברוב המקרים מתחילה תקופה חדשה של פוסט אקנה. פוסט אקנה יכול לבוא לידי ביטוי כצלקות על פני עור הפנים, שיוצרות מרקם עור שאינו אחיד וגם ככתמי פיגמנטציה כהים יותר מגוון העור, באזורים בהם הופיעו פצעי האקנה בעבר. צלקות פוסט אקנה הן לא אסתטיות וגורמות פעמים רבות לחוסר נוחות בקרב מי שסובל מהן.

לא קל להיפטר מהן לחלוטין, אך ניתן בהחלט לטשטש אותן ולשפר משמעותית את מרקם העור ואת הגוון שלו כך שתסמיני הפוסט אקנה יהיו במינימום האפשרי.

מבחינת טיפוח העור, תכשירים רבים מכילים פורמולות המועשרות במרכיבים חזקים שמטרתם לטפל בין היתר בתסמיני הפוסט אקנה, כמו חומצה גליקולית ורטינול. מרכיבים אלו פועלים להפחתת ניראות הצלקות וכתמי ההיפרפיגמנטציה, שמשפרים את מרקם העור ואת צבעו. גוון העור והמרקם שלו הופכים להיות אחידים יותר משימוש לשימוש.

כיצד לטפל בצלקות פוסט אקנה?

מיקרונידלינג:

טיפול תת עורי הכולל שימוש במחטים קטנות שחודרות בעדינות לעור, זאת כדי לקדם את קצב ייצור הקולגן בתאים ואת קצב תחלופת התאים. תהליך זה ממריץ את תהליך הריפוי הטבעי של העור, מסייע לחידוש גוון בריא ואחיד יותר ומפחית בהדרגה את כל סוגי צלקות האקנה.

מכשור מבוסס טכנולוגיות:

טיפול בצלקות פוסט אקנה באמצעות לייזר, גלי רדיו או מכשור המבוסס על אנרגיית חום. טיפולים מסוג זה מטפלים בשכבות העור העמוקות, גורמים לקילוף עדין של העור מה שגורם למיצוק העור ולחידוש שלו, כך שעומק הצלקות מצטמצם משמעותית וגוון העור הופך אחיד הרבה יותר.

פילינג כימי

פילינג המכיל חומצות, שממיס את תאי העור המתים, מסיר את השכבה העליונה והמצולקת של עור הפנים ע"י קילוף עדין שלו. פילינג המכיל חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות  AHA/BHA  , כגון חומצה גליקולית, חומצה לקטית או חומצה סליצילית. החומצות מבצעות קילוף עדין של העור, שומרות על נקבוביות העור נקיות מהצטברות חיידקים, מונעות היווצרות פגמים חדשים על פני העור ומסייעות בהבהרה שלו. סוג זה של טיפול משפר משמעותית את מרקם העור ומפחית את מראה ההצטלקות מבלי לגרום לגירוי מתמשך.

דוגמא לכך הוא תכשיר פילינג 10% חומצה לקטית מסדרת הידרה של כריסטינה, מותג הקוסמטיקה המקצועית המוביל. החומצה הלקטית שבפילינג מסירה תאים מתים, חושפת עור צעיר ובריא תוך העלמת קווי יובש ושמירה על גמישות. התכשיר מכיל גם תמצית ליקוריץ שמפחיתה היפר פיגמנטציה ותורמת לגוון אחיד וכן הממליס שמסייע בהאצת ריפוי העור ובהפחתת סימני דלקת וגירוי.  

פילינג גרגרים

למרות שהם יכולים לגרום לאדמומיות בטווח הקצר, קרצוף פנים באמצעות פילינג המכיל גרגרים עוזר לקלף תאי עור מתים, להסיר את שכבת העור העליונה ולחשוף עור בריא ומבריק יותר. חשוב לציין שרצוי לשפשף את הפנים בעדינות כדי לא לגרום לגירוי מסיבי של העור. בנוסף, אסור לעשות שימוש על עור פצוע ומגורה כי זה עלול להחמיר את מצב הפצע ולגרום יותר נזק מאשר תועלת.

דוגמא לכך הוא תרחיץ פילינג ג'ל גרגרים של ג'ייסון, המיועד לעור שומני ומכיל זרעי משמש המסייעים בקילוף עדין של העור, מנקים שומניות ומעניקים תחושה נקיה ורעננה. התרחיץ מכיל גם תמציות צמחים ושמנים ארומטיים המנקים בעדינות תאי עור מתים, מבהירים אותו ומותירים את העור חלק וזוהר.

רטינול

סוג של ויטמין A, שמסיר ביעילות רבה את תאי העור המתים, מחדש את מרקם העור ומעניק מראה חלק ואחיד יותר. רטינול מקדם את ייצור הקולגן בעור ועוזר לתקן פגמים בעור כמו צלקות פוסט אקנה וגוון עור שאינו אחיד. רטינול ידוע גם ביתרונות האנטי-אייג'ינג שלו. באופן כללי מומלץ לעשות שימוש ברטינול שלא בתקופת הקיץ ואם בכל זאת עושים בו שימוש בתקופה זו – מומלץ לעשות שימוש קבוע במקדם הגנה מהשמש, על מנת למנוע היווצרות כתמי פיגמנטציה חדשים על פני העור.

דוגמא לכך הוא ג'ל רטינול של טוליפ נטורל, שמעודד את הגברת ייצור סיבי הקולגן והאלסטין, האחראיים על גמישות העור. הג'ל מיועד לטיפול בקמטים אך יעיל ביותר גם לטיפול בצלקות פוסט אקנה, שכן מבצע קילוף עדין של העור וחידוש שלו, מחליק את פני העור ומשפר את הגוון שלו.

ויטמין C

ויטמין סי מפורסם בתכונות ההבהרה שלו ולכן אין זה מפתיע שהוא אחד המרכיבים היעילים ביותר לטיפול בצלקות והיפרפיגמנטציה. ויטמין C עוזר לנקות את כתמי הפיגמנטציה, מונע היווצרות כתמים חדשים וגם מפחית את המראה של הכתמים הקיימים. ויטמין C עשיר גם בנוגדי חמצון אשר מסייעים לשמור על העור מוגן מפני רדיקליים חופשיים, שפוגמים באיכות העור וגורמים לפיגמנטציה, לקמטוטים ולהזדקנות מוקדמת שלו. גם כאן, בדומה לרטינול, שימוש בתכשיר המכיל ויטמין C דורש שמירה יתרה על העור מפני השמש כך שיש צורך במריחה של מקדם הגנה.

דוגמא לתכשיר מסוג זה הוא סרום אורגני ויטמין סי להבהרת כתמים של אבלון אורגניקס, המכיל פורמולה מרוכזת במיוחד, המבהירה כתמי שמש, מחייה ומחדשת את עור הפנים.

רוצה למצוא מוצרי טיפוח שיעזרו לך לטפל בעור עם נטייה לאקנה על מנת לנסות ולמנוע את תופעת הפוסט אקנה המלווה בצלקות ובפיגמנטציה? כנסי וגלי מהן ההצעות שלנו.


הוספת תגובה :

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.