מוצרי קוסמטיקה ללא גלוטן - המדריך השלם

1 תגובה

 

אורח חיים נטול גלוטן הפך יותר ויותר פופולרי, לא רק בקרב אנשים הסובלים ממחלת צליאק או בעלי רגישות לגלוטן. עם זאת, צמד המילים "ללא גלוטן" כבר מזמן לא מדבר רק על התזונה שלנו. זו הפכה להיות מגמת בריאות עולמית, שנוגעת בתחומים שונים כמו בתחום הטיפוח והקוסמטיקה, שרבים מאמצים בגלל היתרונות הבריאותיים הרבים שלה.

גלוטן, חלבון המצוי בחיטה, שעורה ושיפון, קיים גם במוצרי טיפוח רבים - מוצרי קוסמטיקה לעור הפנים, מוצרי טיפוח לשיער ולגוף.

ההשפעה של הימצאות גלוטן במוצרי הטיפוח שלנו

אז... האם באמת יש סיבה לדאגה אם במוצרי הטיפוח שלנו קיים גלוטן, כך שאנחנו נחשפים אליו רק באופן חיצוני ולא בצורה של צריכתו כמזון? מסתבר שכן.

באופן מפתיע, גלוטן יכול להיספג דרך העור ובכך לחדור למחזור הדם שלנו ובסופו של דבר להגיע למערכת העיכול שלנו. זוהי עובדה מדאיגה עבור אנשים עם מחלת צליאק או רגישות לגלוטן, שכן אפילו כמות קטנה של גלוטן יכולה לעורר תסמינים. תגובות אלו יכולות לנוע מגירויים קלים בעור ופריחה ועד לסיבוכים חמורים יותר כמו הפרעות עיכול.

בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שמוצרי טיפוח הנמרחים ישירות על השפתיים, כדוגמת אודם או שפתון לחות, עלולים להיבלע בלי להתכוון לכך, תוך כדי ליקוק שפתיים או אכילת מזון שנגע בשפתון. לכן, עבור אנשים עם רגישות לגלוטן, שימוש במוצרים נטולי גלוטן הוא הכרחי, כדי להימנע מתגובות בריאותיות שליליות.

זיהוי גלוטן במוצרי טיפוח עצמי

זיהוי גלוטן ברשימת הרכיבים של מוצרי הטיפוח שלנו הוא אינו תמיד משימה פשוטה. גלוטן מוסווה לרוב תחת מינוחים שונים. במקרים רבים, מרכיבים המכילים גלוטן מוסתרים באותיות הקטנות ומוסווים בשמות מדעיים או בוטניים. הגלוטן עשוי להיות רשום כחלבון צמחי שעבר הידרוליזה, קמח זרעי דגנים (שיפון), תמצית hordeum vulgare (שעורה), או טוקופרול (סוג של ויטמין E שמקורו בדרך כלל מחיטה). לפיכך, עירנות בקריאה יסודית של תוויות מוצרים וביצוע מחקר על רכיבים לא ידועים היא בעלת חשיבות עליונה. עם זאת, קיימת חלופה קלה יותר והיא- לחפש על גבי המוצרים את הסימונים המפורשים: ללא גלוטן / GLUTEN FREE / אייקון חיטה עם קו אלכסוני. סימונים אלו אומרים כי מוצרים אלו אושרו ע"י משרד הבריאות ומבטיחים בטיחות לנמנעים מגלוטן. בדרך זו, ניתן ליהנות משקט נפשי בידיעה שהמוצרים שבהם אנו משתמשים אינם תורמים לבעיות בריאות פוטנציאליות כלשהן. עם זאת, חשוב לזכור שהתקנות לסימון מוצר כ'ללא גלוטן' עשויות להשתנות ממדינה למדינה, כך שתמיד כדאי גם לבדוק את המוניטין של המותג ואת האמינות שלו וכן להישאר קשובים לגוף ועירניים לשינויים כאלו ואחרים שקורים עם השימוש במוצרים חדשים.

יתרונות המעבר לשימוש במוצרי טיפוח ללא גלוטן

המעבר למוצרי טיפוח עצמי נטולי גלוטן מגיע עם שלל יתרונות.

בראש ובראשונה, זה מפחית באופן משמעותי את הסיכון לבליעה לא מכוונת של גלוטן דרך הפה או חדירה שלו למחזור הדם ולמערכת העיכול דרך ספיגתו בעור. זה מועיל במיוחד עבור אלו עם רגישות לגלוטן או מחלת צליאק.

בנוסף, יש את היתרון של הפחתת גירויים ואלרגיות בעור, לכאלו שלאו דווקא רגישים לגלוטן. מעבר למוצרי טיפוח שלא מכילים גלוטן יכול לעזור להקל על תגובות אלו ולקדם מצב עור בריא יותר. זה יכול להיות גם שינוי חיובי עבור כל מי שמטרתו לשפר את שגרת הטיפוח העצמי שלו עם מוצרים נקיים וטבעיים יותר, שכן רבים מהמוצרים נטולי הגלוטן הם טבעיים יותר ונמנעים מכימיקלים מזיקים, כך שהם מפחיתים עוד יותר את הפוטנציאל לגירויים בעור ולאלרגיות. לעתים קרובות הם מועשרים בויטמינים ומינרלים המספקים הזנה לעור ולשיער.

חשוב לזכור שהמעבר למוצרי טיפוח ללא גלוטן הוא תהליך. ייתכן שתצטרכו להתנסות עם מותגים ומוצרים שונים לפני שתמצאו את אלו שמתאימים לכם ביותר. בשאיפה לאורח חיים בריא יותר וללא גלוטן, סבלנות והתמדה הם המפתח.

מוצרי טיפוח עצמי ללא גלוטן מובילים שכדאי לנסות

החלטנו לעשות לך קצת סדר, שיעזור לך לנווט בים העצום של מוצרי הטיפוח שאינם מכילים גלוטן ושיכולים להטיב עם הבריאות שלך.

ישנם מספר מותגים ידועים שמציעים שפע של אפשרויות איכותיות ללא גלוטן.

בזירת טיפוח השיער ישנם מספר מותגים בינלאומיים מובילים, שחלק מהמוצרים שלהם אינם מכילים גלוטן והם מבוססים על רכיבים איכותיים ביותר – פול מיטשל, אמיקה, אולפלקס ועוד

בזירת הקוסמטיקה וטיפוח עור הפנים בולטים המותגים הטבעיים לבידו וערוגות. גם כאן, חלק ממוצרי המותגים הם ללא גלוטן ומבוססים על תמציות צמחים אורגניות ושמנים אתריים.

לכל מוצרי הטיפוח בדיל קוסמטיקס שלא מכילים גלוטן לחצו כאן

השורה התחתונה: אמצו אורח חיים ללא גלוטן מעבר לתזונה שלכם

אורח חיים ללא גלוטן אינו מוגבל רק למה שאנחנו אוכלים. אימוץ מוצרי טיפוח עצמי ללא גלוטן הוא יותר מטרנד בריאות; זהו צעד לקראת שמירה על בריאותך, במיוחד עבור אלה שיש להם אי סבילות או רגישות לגלוטן. השינוי הזה תורם גם לתנועת בריאות רחבה יותר. שימוש במוצרים "נקיים יותר" היא הצהרה המעודדת יותר מותגים לחדש ולייצר חלופות ללא גלוטן, ובסופו של דבר להגדיל את המגוון והנגישות של מוצרים אלו בשוק.

מעבר למוצרי טיפוח עצמי נטולי גלוטן לא צריך להרגיש מרתיע. אסטרטגיה יעילה שתעזור לך להתחיל את המעבר הזה היא על ידי החלפת מוצר אחד ממה שהתרוקן. זה מאפשר לך את ההזדמנות לגלות ולנסות חלופות ללא גלוטן. חשוב לדעת שלא כל מוצר נטול גלוטן יהיה בהתאמה מושלמת לצרכים או להעדפות הספציפיות שלך, ההרגלים צריכים להשתנות והגוף צריך להתרגל מחדש לחומרים אחרים.

סבלנות היא המפתח במהלך המסע הזה. מסע של חקר שיביא אתו גילויים חדשים וטובים.

 

לכל מוצרי הטיפוח בדיל קוסמטיקס שלא מכילים גלוטן לחצו כאן

 


1 תגובה


  • הדר שמחון

    וואו איזה כיף שאתם מתייחסים לנושא החשוב הזה!!! אין עליכם


הוספת תגובה :

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.