שגרת טיפוח נכונה - מתחילה בהגנה !

השמש - מאירה את העולם, נותנת לנו חיים, עוזרת לגוף לייצר ויטמין D שמסייע במניעת מחלות, מפחיתה דיכאון ומעודדת מצב רוח טוב.

כל כך הרבה יתרונות יש לשמש, אך באותה מידה היא עלולה להיות מסוכנת עבורנו.

לטווח הקצר עלולה השמש לגרום לכוויות, שלפוחיות, התייבשות של העור וכתמים. לטווח הארוך ההשלכות מהותיות הרבה יותר- מקמטים ופיגמנטציה ועד לסרטן עור.

2 כללים פשוטים שיעזרו לך להימנע מנזקים אלו:

1. חשיפה מבוקרת לשמש -

נסי להימנע מחשיפה ממושכת בשעות בהן השמש יוקדת (10:00-16:00), מכיוון שבשעות אלו קרני השמש הן בעלות רמת החדירות הגבוהה והמסוכנת ביותר.

2. שימוש בתכשירי הגנה מפני השמש המכילים מסנן קרינה -

מסנן הקרינה סופג חלק מקרני השמש או חוסם אותן לפני שהן פוגעות בעור. ישנם תכשירי הגנה במרקמים שונים (קרם, ספריי, ג'ל) ומה שחשוב בתהליך בחירתם הוא רמת ההגנה שהם מספקים. איך תדעי מהי רמת ההגנה? על פי כמות ה-SPF הרשומה על גבי המוצר.

SPF - Sun Protection Factor הוא המדד לקביעת רמת ההגנה מפני קרינת השמש, שמעניק התכשיר.

לצורך דוגמא- אם על גבי התכשיר מצויין SPF30, פירוש הדבר הוא שעורך מוגן פי 30 מהזמן שהוא היה מאדים ללא תכשיר ההגנה. אם לדוגמא עורך מאדים ללא תכשיר הגנה לאחר 20 דקות בשמש, לאחר המריחה הוא יאדים רק לאחר 600 דקות (30X20).

חשוב לציין שרמת ההגנה אינה מושפעת רק מהחומר עצמו אלא מגורמים נוספים כגון כמות החומר בה נעשה שימוש, מגע העור במים (בריכה, ים), זיעה מוגברת וכו'.

תכשירי איפור וטיפוח רבים המיועדים לשגרת היום, מכילים מסנן קרינה. במידה ורמת הSPF הרשומה על גבי המוצרים אינה מספקת, יש למרוח קודם את קרם הלחות על העור ולהמתין לספיגתו. לאחר מכן למרוח את מסנן הקרינה בנדיבות ובשלב האחרון – להתאפר.

חשוב לציין שנזקי השמש זהים לנזקי השיזוף המלאכותי המכני (שיזוף בהתזה, מיטת שיזוף וכו'), כך שגם ממנו מומלץ להימנע.

אם גם את אוהבת להראות שזופה אך החלטת שמוטב להימנע מצורות שיזוף המזיקות לבריאות – הפתרונות הבאים הם בדיוק בשבילך !

 


הוספת תגובה :

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.